1394-05-22 16:58
2462
0
18938
فضای کوچکی در مرکز انتقال خون وجود دارد؛

"اتاق خود حذفی" ایده ای جالب برای خلوت با وجدان + تصاویر

فضای کوچکی در مرکز انتقال خون وجود دارد به نام اتاق” خود حذفی”یعنی جایی که اگر شرایط خونگیری را نداری، این اتاق این فرصت را به تو می دهد خودت را حذف کنی،تا بقیه به مشکل بر نخورند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، اگر تا به حال به مرکز انتقال خون رفته باشید، اسم پر رمز و رازی به نام “خودحذفی”به چشم شما خورده است که در عین سادگی و کوچکی برای آدمی صدها علامت سوال به همراه دارد! اینکه کاربرد آن چیست ،چه فایده ای دارد و  سوالاتی از این قبیل.

” خود حذفی” نا یک اتاق است و فکر نمی کنم تا به حال نام همچین اتاقی به گوشتان خورده باشد.

photo_2015-08-01_13-50-16

وقتی ماهیت وجودی این اتاق را  از مسئولی که آنجا بود پرسیدم ، اینگونه پاسخ داد: این اتاق یک ایده جهت فرصت و تلنگری به اهدا کننده خون است که اگرخون اهدا شده توسط او مشکل دارد،می تواند بدون اطلاع هیچ کس به آن رای خیر بدهد، تا خون فرد جهت آزمایش های دیگر بررسی نشود.

سپس  آن مسئول ادامه داد: این اتاق باعث نمی شود که مرکز انتقال خون آزمایش های مربوط به  صحت خون اهدایی را انجام ندهد،ولی این فضا موجب شده تا کار ما آسان شود و فردی که شرایط مناسب برای خونگیری را ندارد خودش با انتخاب رای حذف مسیر بررسی ها و آزمایشهای ما را راحت تر کند.

تجربه زیبایی است،داخل اتاق وقتی رفتم حس کردم که اینجا فضایی است که باید گذشت کنی، از خودت بگذری و به این سوال پاسخ بدهی که آیا خون تو برای بیماران استفاده شود یا نشود؟سپس خودت به این سوال رای بدهی،بله یا خیر؟

123

چقدر خوب است که  این اتاق تنهادر این مرکز  و  اندازه نماند،یعنی یک اتاق خود حذفی هم در هر اداره ای باشد تا هر از گاهی مسئولی در آنجا با خودش خلوت کند و با خود بیاندیشد ،که چه امضاء می کند و چه مطلبی می گوید.شاید نیاز باشد مسئولی با خود بیاندیشد که اشتباهات زیادی داشته و برای حذف ان اشتباهات اقدام کند.

آدمی در این اتاق حساب و کتاب می کند و با خود می اندیشد که آیا کاری که می کند به سود مردم است یا ضرر آنها؟

شاید تصمیم بگیرد تا زیان های خودش را به هم نوع خود نرساند و به خودش رای خیر بدهد، تا دیگران حذف نشوند.

شاید اگر مانند این اتاق ها در ادارات و ارگانهای دولتی بود،دیگر شاهد فسادهای مالی مختلف نبودیم ،و نیاز نبود مدیری به علت نداشتن صلاحیت از کار برکنار شود.

2222

یا چقدر خوب است که: مانند این چنین فضایی در کلانتری ها و دادگستری ها باشد تا مجرم اندکی باخود خلوت کند که چه آسیب هایی به جامعه رسانده است.شاید تعبیر اینکه “کلاه خود را قاضی کنید” این باشد.

بله در پایان باید گفت با توجه به آموخته های دین اسلام مبنی بر اهمیت حفظ آبروی مردم این اتاق طراحی شده تا با در امان ماندن عیوب فرد اهدا کننده خون ،خودش به این نتیجه برسد که خون وی برای همنوع او نه تنها مفید نیست بلکه مشکلاتی را نیز به همراه دارد و همین امر باعث شود صادقانه مانع از انتقال مشکل به دیگری شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.